Navigation
Handboek Natuurkundedidactiek
'
Handboek Natuurkundedidactiek
Direct naar het inhoud
Home
1 Natuurkunde
1.2 Aard van natuurwetenschap
1.3 Curriculumaccenten en onderwijsdoelen
2 Les- en leerstofopbouw
2.2 Curriculum
2.3 Lessenseries
2.4 Cursorische lessen
2.5 Projectmatige lessen
2.6 Leerstofopbouw
2.7 Didactische benaderingen
2.7.1 Leren in context
2.7.2 Onderzoekend leren
2.7.3 Probleemstellend leren
2.7.4 Differentiatie
2.7.5 Taalgericht vakonderwijs
2.7.6 Flipping the classroom
2.7.7 Activerende werkvormen
2.7.8 Demonstraties en simulaties
2.7.9 Practica
2.7.10 Gamification
2.7.11 Serious games
2.8 Leerdoelen en toetsen
3 Begripsontwikkeling
3.2 Leerlingdenkbeelden
3.3 Leerlingdenkbeelden: het interpretatieprobleem
3.4 Concepten, conceptual change en transfer
3.5.1 Formatieve toetsing en feedback
3.5.2 Drieluiken
3.5.3 Concept maps
3.6.1 Mechanica
3.6.2 Deeltjesmodel
4 Leerstofdomeinen
4.2 Domeinspecifieke leerstofopbouw
4.2.1 Mechanica
4.2.2 Energie
4.2.3 Trillingen en golven
4.2.4 Elektriciteit en magnetisme
4.2.5 Technische automatisering
4.2.6 Radioactiviteit
4.2.7 Deeltjesfysica
4.2.8 Astrofysica
4.2.9 Geofysica
4.2.10 Biofysica
4.2.11 Quantumwereld
4.2.12 Relativiteitstheorie
5 Vaardigheidontwikkeling
5.2 Probleemoplossen
5.3 Onderzoeken
5.4 Ontwerpen
5.5 Modelleren
5.6 Oordeels- en besluitvorming
6 Samenhang
6.2 Wiskunde, scheikunde, biologie en techniek
6.3 NLT, O&O en ANW
6.4 Basisonderwijs
6.5 HBO en WO
6.6 Informele wetenschapseducatie
7 Ontwikkeling en samenwerking
7.2 Methodekeuze
7.3 Professionalisering
7.4 Vakdidactisch ontwerpen
7.5 Vakdidactisch onderzoeken
Recente berichten
Overlijden Koos Kortland
23/04/2023
Laatste wijzigingen in de website
20/03/2022
4.2.12 bijgewerkt
08/04/2021
6 Samenhang
Bekijk sidebar
Online